i LUV u, u LUV me

Selamat sudah

Akhirnye Cin Cen yg bijak bistari da terperangkap & berjaya dilemaskan dlm baldi awal pg td. Puas ku pk umpan ape yg plg menarik hati. Rupe2nye dia minat pd peanut butter. Kekeke. Selera moden rupenye dia.

Ku mintak tlg Chor colekkan peanut butter (yg benonye da expired) pd ikan kering yg digantung pd perangkap. Pukul berapa xpasti tp aku trdgr bunyi bising bagai bende menggegar besi perangkap. Nak p jenguk ke dapo, aku takut. Nak kejut Chor suh tgk2kan, ku pk biar tunggu subuh nnt. Sian takut mengganggu tido dia plak. Buat anak2 terjaga, lagilah haru. So, biarkn aje sambil xputus2 doa moga perangkap da mengena.

Alhamdulillah. Xyah runsing2 lg. Cuma kena perhati selalu je lubang2 yg ada. Takut diceroboh lg.

Alhamdulillah.

Advertisements

May 13, 2010 Posted by | Uncategorized | 4 Comments

Hands in hands

Morning walk @ Ilham Resort

Sept 2008

Masa ni it was just the 2 of them walking hands in hands. Umar mmg nk kena jln pegang tgn ms tuh, klu idak ntah mana2 je la dia nk merayap.

Morning walk @ Putrajaya - Tmn dpn PICC

Mei 2010

Almost 2 yrs after, another hands added. Hehehe. Ali da genap 1 1/2 thn last 10th May while Umar genap 3 1/2 thn hari ini, 12th May. Alhamdulillah!

Kata Umar masa nie, “Along nk pegang tgn, abah. Ni bapak ultraman”, sambil tunjuk2 kat Chor.

Selingan…

Ada satu bende yg masih sama walaupun hampir 2 thn berlalu, in fact bende ni da berthn2 masih lg bertahan lama. Apa dia? Selipar Chor..hahahaha

 

May 12, 2010 Posted by | Uncategorized | Leave a comment

Cik Cen

Umah 437 tgh menghadapi masalah Cik Cen benonye. Terlepas msk melalui lubang bwh sinki yg mmg sebelum ini kami biarkan terbuka. Silap aku di sini mmg diakui. Saje cari nahas org kata. Gara2 ini, makanye semua lubang aku mintak Chor sealkan terus. Pasang jaring & skrukan rapat. Tapi ada seekor yg sgt degil xmo kuar dr umah. Agaknye dia mmg ada kat dalam masa lubang disealkan. Nak kuar, pintu2 sume da tertutup. So, Chor decide utk psg perangkap biar dia tertangkap aje.

Malangnye kami xtau yg Cik Cen yg sekor ni sgt cerdik & pintar. Umpan dlm perangkap abih disonglap tp Cik Cennye xterperangkap lnsg. Tinggi beno IQnye. Geram!! Masuk hari ini, da 3 mlm umpan lesap tp dianye masih selamat. Hadoiii. Runsing hati ni sebab aku ini penakut dgn makhluk ini. Kembang tekak klu tingatkan rupenye. Euuuwwww!

Satu petang tuh, masa aku menyuluh bwh2 kabinet utk tgk kot ada tanda pencerobohan pada lubang yg ditutup, Umar tanya, “Ummie wat ape tuh?”

“Oh, Ummie tgh carik eeehhmmm..’budak kecik'”. Teringat kata org tua, jgn disebut2 nama makhluk tuh. Klu  dak, lg dia ‘galak’. Bagi gelaran katanye.

“Oh, budak kecik”.

Mlm tuh, dia main2 dgn lampu suluh yg sama. Masuk bilik, dia suluh2 plak bwh drawer baju. Aku tanya dia, “Along wat ape tuh?”

“Along cari budak kecik jugak. Kan Ummie buat mcm tuh jugak.”

Tergelak aku dek anak yg sorg nie. Dia bukannye paham pun ape ‘budak kecik’ tuh. Main sebut je. Oklah. Terhibur gak hati di kala aku gundah gulana memikirkan Cik Cen yg xmo masuk perangkap nie. Nak masuk dapo pun aku da takut la nie..:(

May 11, 2010 Posted by | Uncategorized | 2 Comments

powder skating

kalau anda gumbira tepuk tangan..*clap..clap*

kalau anda gumbira

beginilah caranya

kalau anda gumbira tepuk tangan..*clap..clap*

 

lega rasa bila proposal pun da setel..so..berbalikla ke alam nyata utk menyiapkan kerje2 opis semula..

nway, saksikan lah hero2 bedak yg ada di rumah 437 ini.

hero-hero bedak

tertangkapnye deme ni bila msg2 pakat senyap je di satu sudut rumah. rupenye leka bermain dgn sebotol bedak yg ummienye sangka da kosong, maka diberi pada si adik utk melekakan dia dr menangis. adik yg pjg akal pndailah pulak terbalikkan botol bedak & diketuk2 ke lantai. pabila terlihat olehnye debu2 bedak yg keluar, makin galak dia mengetuknye.

si abg yg terperasan debu2 putih di lntai, excited xterkira sambil menyapunye plak di muka. melihat abgnye bermuka putih tiba2, adik pun join jua akhirnye.

aduhaiii…

tetiba tingat zmn lampau di masa hati kepingin nk merasa main ice skating kononnye. bersekongkol dgn pa’ngahnye menabur bedak di lntai umah di TSG. bermula dari ruang tamu hingga ke ruang mkn. abih bedak kami tabur & ratakan. kemudian masing2 cari plastik di dapo. sarungkn pd kaki & ikatkan kemas2 agar plastik xterbuka bila di’powder skating’kan di atas lantai. hehehe. teruja weh bermain game nie.

semua ni berlaku selepas blk sekolah & abah ngan emak masih belum pulang dr keje. agak2 sejam lebih sebelum time mak abah smpi umah, pakat2 mop lntai kasik ilang debu2 bedak semua. hehehe. gigih kasik lntai bersih sebersih2nya.

alhamdulillah smpi kini, xpenah terkantoi lagi. hehehe.

jgn anak2 ummie buat bende yg sama udahlah yea. nk main ice skating kalu, moh kite ke sunway pyramid ye.

p/s: pa’ngah dearie..masih ingatkah game yg satu ini? hahaha..

May 4, 2010 Posted by | Uncategorized | 2 Comments