i LUV u, u LUV me

Advertisements

December 30, 2009 Posted by | Uncategorized | Leave a comment

‘tem-bek” (pronounce mcm kita sebut tempek ek)

im not sure whether this is a cartoon character ke ape but Umar love to talk bout it. bila ditanya tembek ni ape.

tembek ni boleh terbang”

klu ditanya tembek ni dok kat mana.

tembek ada kat atas”

puas aku pusing2 tanya psl tembek pd dia (sbb nk korek cerita sebenar), tp blk2 dia ulang suara tembek ni boleh terbang.

adoi!

looks like my kid has a fantasy fren.

i’ve read a lots bout kids having fantasy frens. ada yg asal kuar umah je mesti nk dok bertenggek tepi longkang umah bertanyakn kaba kwn. bila tanya kwn dok kat mana. dijwbnye dlm longkang tuh.

ada yg jenis kita nmpk berckp sorg atau dgn dinding. tp yg sebenarnye, depa sdg bercommunicate dgn fantasy fren tuh.

xpert ada ckp bende ni bersifat sementara jer sbb bdk2 sdg dlm proses membesar kan. dpt plak asek melayan tv je kejenye. depa pun mula lah fantasikan yg bukan2. kdg2 depa create sndri character yg depa suka (yg lebih kurang cartoon atau ape2 saje yg depa suka) & konon2nye menjd kwn baik. this kind of fren xlama. smpi satu ketika, depa xkan sebut da pun.

utk Umar, he still love to talk bout tembek. so, dongakan ajolah anak yg sorg ni bercerita psl kwn dia nie. kdg2 slalu usik dia, ummie nk jd kwn tembek jugak, tp xkasinye dia.

“xbleh kwn dgn tembek!”

December 9, 2009 Posted by | Uncategorized | 2 Comments