i LUV u, u LUV me

Cik Cen

Umah 437 tgh menghadapi masalah Cik Cen benonye. Terlepas msk melalui lubang bwh sinki yg mmg sebelum ini kami biarkan terbuka. Silap aku di sini mmg diakui. Saje cari nahas org kata. Gara2 ini, makanye semua lubang aku mintak Chor sealkan terus. Pasang jaring & skrukan rapat. Tapi ada seekor yg sgt degil xmo kuar dr umah. Agaknye dia mmg ada kat dalam masa lubang disealkan. Nak kuar, pintu2 sume da tertutup. So, Chor decide utk psg perangkap biar dia tertangkap aje.

Malangnye kami xtau yg Cik Cen yg sekor ni sgt cerdik & pintar. Umpan dlm perangkap abih disonglap tp Cik Cennye xterperangkap lnsg. Tinggi beno IQnye. Geram!! Masuk hari ini, da 3 mlm umpan lesap tp dianye masih selamat. Hadoiii. Runsing hati ni sebab aku ini penakut dgn makhluk ini. Kembang tekak klu tingatkan rupenye. Euuuwwww!

Satu petang tuh, masa aku menyuluh bwh2 kabinet utk tgk kot ada tanda pencerobohan pada lubang yg ditutup, Umar tanya, “Ummie wat ape tuh?”

“Oh, Ummie tgh carik eeehhmmm..’budak kecik'”. Teringat kata org tua, jgn disebut2 nama makhluk tuh. Klu  dak, lg dia ‘galak’. Bagi gelaran katanye.

“Oh, budak kecik”.

Mlm tuh, dia main2 dgn lampu suluh yg sama. Masuk bilik, dia suluh2 plak bwh drawer baju. Aku tanya dia, “Along wat ape tuh?”

“Along cari budak kecik jugak. Kan Ummie buat mcm tuh jugak.”

Tergelak aku dek anak yg sorg nie. Dia bukannye paham pun ape ‘budak kecik’ tuh. Main sebut je. Oklah. Terhibur gak hati di kala aku gundah gulana memikirkan Cik Cen yg xmo masuk perangkap nie. Nak masuk dapo pun aku da takut la nie..:(

May 11, 2010 Posted by | Uncategorized | 2 Comments