i LUV u, u LUV me

Cat bercakap

Mlm tadi kala aku sdg susukan Ali dlm bilik, tiba2 terdgr bunyi kucing jantan me’ngaum’ (bukan suara meow biasa tu ye. ini suara kucing nk mengawan;kasar & lain mcm skek) dpn rumah. Umar masa tu tgh melayan ‘ceria’ sorang2 sbb Chor da lama terbongkang dlm bilik. Pintu dpn plak mmg dibiarkan terbuka kasik angin sejuk masuk dlm rumah.

Masa terdgr suara kucing tuh, aku terpk mesti Umar akan rs takut sbb suara kucing tu lain mcm. Atau mgkn dia akan ignorekan aje suara tuh kalu dia betul2 khusyuk melayan ‘ceria’ nye di tv. Sambil susukan Ali sambil aku menanti2 reaksi Umar. Tgk2 xde mende pun, dia maintain je dok sorang2 dpn tv. Ok, gud.

Elok2 Ali tido semula, aku dgr suara kucing tu da makin lain mcm dan mcm semakin hampir dgn pintu dpn, makin jelas & kuat. Dan2 tu lah terdgr Umar berlari ke arah bilik sambil jerit nangis. Hahahahaha. Dia baru perasan kot suara kucing me’ngaum’ tuh.

Aku segera keluar bilik & Umar yg berlari tadi bertembung ngan aku kat pintu.

“Hey, nape nie? Jgn bising! Ali tido da tuh!”

“Ummie, Along takut. Cat kat luar tu boleh bercakap!”, sambil menangis ni dia berckp.

Aku yg mulanye nk terus marahkan dia sbb bising mlm2 tuh terus gelak xingat punye. Cat bercakap la plak! Hahahaha. Umar yg menangis td ni terus tersenyap sbb tgk aku gelak. Adoiii lah Umar!

“Cat tu bukan bercakap la Long. Dia panggil kawan dia tuh”

“Along rasa cat tu boleh bercakap la Ummie. Along takut!”

“Xdelah Long. Ape nk takut. Biasalah tuh. Dah, gi dok dpn. Ummie nk sambung masak”

Segera dia p tutup pintu sebelum kembali berteleku di dpn tv menonton ‘ceria’nye. Huahuahuahua. Cat bercakap!!

September 22, 2010 Posted by | Uncategorized | 2 Comments