i LUV u, u LUV me

Hantu momok

Dalam bilik tidur, mlm tadi.

Aku baca Bismillah. Nanti hantu mati. Aku baca Bismillah. Nanti hantu mati……Berulang-ulang dia ckp bende yg sama.

Aku amati je suara ni dalam gelap tuh. At first i thought he was reciting doa tido, rupenye…ish!. Memula tu jugak aku rasa nak gelak. Tapi pk2 balik, I shudn’t laugh coz this isn’t funny! Tingat kata2 sorang ustaz nie, anak2 kecik ni patut kita ajar dia agar takutkan Allah dari umo dia muda2 lg nie, tapi dlm masyarakat kita, budak2 ni kita ajar takutkan dgn momok, hantu etc sedari kecik. 

Buat lah, nnt momok tangkap baru tau…

Kalau tanak keluar, hantu dtg jenguk…

Semuanya hantu. Semuanya momok.

Lantas terpk lagi, sape plak yg memandai ajar dia gini.

Pagi ni, aku tanya dia, “sape ajar along ckp mcm mlm td?”

“Kak Shekin lah. Dia takut hantu. Dia cakap mcm tuh. Along pun cakap mcm tuh”

“Patutnye along baca doa tido, bukan ckp mcm mlm td tuh”

“Tapi kak Shekin kata cakap mcm tuh nnt hantu xdtg”

“No. Along baca doa tido. Kalau ummie dengar lagi, Along kena nanti”

“Oklah”

Budak ni kan, suka beno ikut perilaku mentor dia tau. Shekin ni pun nk kena tarbiah gak ni. Da besar pjg masih penakut ya amat.

July 7, 2010 - Posted by | Uncategorized

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: