i LUV u, u LUV me

Plumeria

+ Gammam +

Nama lainnye ialah frangipani. Atau lebih mudah dikenali sebagai kemboja. Kalau kat kubur, mudah sgt kita nmpk pokok ni especially kemboja putih. Aku xminat yg putih. Tapi selain kaler putih tuh, aku minat sgt. Setakat ni kat umah 437 da ada 4 spesis tp yg sudah kuarkn bunga di laman baru 2 ni jer.

Si Gammam ni diambil dr k.esah (tokey plumeria m’sia) sebelum raya thn lepas dalam bentuk keratan btg. Dikeringkn dulu getah pd btgnye then dipacak dlm pasu. Memula slow giler pertumbuhannye. Tp la ni, galak bercabang. Bunga Gammam terang n funky kalernye. Aku suka tp bau mcm ada xada jer.
+ Maung Pani +

Bunga2 si Maung Pani plak da tinggal saki baki je. Diambil dalam bentuk siap ditanam dlm polibeg. Masa tu kuntum bunga da kelihatan cuma xkembang lg. Xsangka plak masih berbunga hingga kini. Lama da tau. Sejak entry yg ini. Da 3 bulan lebih masih kuarkn kuntum2 bunga purplenye. Bau Maung Pani cukup harum. Kuat menyentuh hidung.

Hopefully 2 spesis lg xsegan berbunga. Satu bunga kaler peach. Yg lagi satu bunga purple terang. Purple terang atau Maung Sangam aku semai dr biji benih yg dibeli dr Thailand.

Sib baik laman xbesar. Kalu dak, masih ada hati nk tmbh koleksi nie…

June 23, 2010 - Posted by | Uncategorized

2 Comments »

  1. jgn risau kak..nti ble ‘kumbang’ dh makin mmbesar sure bunga2 galak b’kembAng d laman 2.hehe..:D

    Comment by aida nuriezma | June 25, 2010 | Reply

  2. hahaha..bijak bijak..

    tp lama lagi ooo nk tunggu time tuh

    Comment by websandroumar | June 25, 2010 | Reply


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: