i LUV u, u LUV me

x-c-den di pg hari

P7251070_frame

debummm!!!

abah..abah..pacik tu langgar kete abah!”

+ + + + +

ada pacik naik motor hentam kete chor pg semlm masa depa ni otw nk ke umah pengasuh. kete alhamdulillah xde pape. al-maklum kete lama. body keras giler. tp pacik tu, motornye quite bad remuknye.

pacik ni xperasan (katanya) keta chor masuk simpang. dia meluru laju je tanpa toleh kiri kanan. itu yg berdentum tu.

nway, alhamdulillah dia xpape sgt. dia pun ngaku silap dia xpndg kiri kanan. chor offer nk antar ke klinik kot ada luka pape tp pacik tu tolak.  so, it ends there.

nway, yg aku nk citer sebenarnye kat sini psl umar nie. masa kejadian tuh, dia disuruh stay je dlm kete masa chor keluar nk tgk pacik tu. tp dlm stay2 tu, dia s usual sbg hero yg bz body dok menadah tinger di tepi tingkap kete rupenye. he heard n remembered what chor said to that poor pacik.

mlmnye, lepas we all dinner, sambil dia bersandar tepi sofa, aku dgr dia berckp sorang2, “pacik, pacik ok? pacik langgar kete abah? pacik niii..” sambil tgn tu bergerak2..??

aku btau chor ape yg aku dgr. chor gelak. dia kata, “tulah ayat ana kat pacik tu pg td. dia ingat rupenye.”

hahaha. budak kecik ni kan, mmg abah dia lah idol kesygan dia. ape yg abah dia buat, itu jugak yg dia akan buat. ape yg abah dia ckp, itu yg dia akan ckp. abah dia pkai spek itam, dia pun nk pkai spek itam. abah dia pkai sandal tali, dia pun nk pkai sandal tali. itu yg aku ckp kat chor, dia kena berhati2 la skrg ni sbb dia da ada pengikut setia. silap ckp, silap buat. abih budak ni tiru nnt.

pg td masa antar dia masuk ke keta chor, aku usik dia blk.

“along, pacik ok?”

dia just senyum simpul sambil balas, “tak ok lah”

malulah tu sbb org perasan dia berckp sorg2. hahahaha…

August 5, 2009 - Posted by | Uncategorized

No comments yet.

Leave a comment